GİZLİ VE EKSİK KALMIŞ BİLGİLER
MENÜ  
  ANA SAYFA
  ZİYARETCİ DEFTERİ
  KULLANICI GİRİŞİ
  LİSTE KAYITI
  SAYAÇ
  SİTEDE GÖRMEK İSTEDİKLERİNİZ
  İSLAM
  HRİSTİANLIK
  YAHUDİLİK (MUSEVİLİK)
  DİNLER ARASINDAKİ ORTAK YÖNLER
  BARNABAS İNCİLİN HZ MUHAMMET MÜJDESİ
  2012 YALANLARI
  KURANIN MUCİZELERİ
  DARWİN DNA İLE İLGİLİ YANILGILARI
BARNABAS İNCİLİN HZ MUHAMMET MÜJDESİ

                              
          BARNABAS İNCİLİ HZ MUHAMMETİ MÜJDELEDİ
 

17.BOlUm

Isa cevap verdi:"Peygamberler icin yazilmis pek cok
kIssalar vardir, bu nedenle, harflere degil, manaya
bakmalisin. Allah'in dUnyayaya gOnderdigi (sayilari)
yUzyirmidOrt bine varan tUm peygamberler kapali
konusmuslardir. Fakat, benden sonra bUtUn peygamberlerin
ve kutsal kisilerin ULUSU
gelecek ve peygamberlerin
sOyledikleri tUm $eylerin karanligi UstUne I$Ik
dOkecektir."

36.BOlUm

Sonra Isa dedi: "Bakin, size soyluyorum ki,
ibadet etmeyen $eytan'dan daha kotudur ve daha buyuk
eziyet cekecektir. Cunku, $eytan'in OnUnde kavulmadan
Once hic bir korkma ornegi yoktu ve Allah onu tevbeye
cagiracak hic bir peygamber de gondermis degildi; ve
insan-$imdi, Allah boyle dedigi icin, benden sonra
gelecek ve belki de benim
yolunu hazirladigim Allah'in
Elcisi disinda butun peygamberler gelmis bulunuyor...."

39.BOlUm

Isa Cevapladi: ".....Adem havada gunes gibi parlayan
bir yazi gordu: 'Allah'tan baska ilah yoktur ve
Muhammed Allah'in Resulu'dur.' Bunun uzerine
Adem agzini acarak, dedi:' Sukur sana ey Allahim
Rabb, bana hayat nimeti verdin; fakat senden
bana soylemeni diliyorum: 'Bu Muhammed Allah'in
elcisidir' sozlerinin mesaji ne anlama geliyor?
Benden once yaratilmis baska insanlar mi var?"
"Bundan sonra Allah dedi:'Tabii, ey kulum Adem.
Sana diyorum ki: Ilk yarattigim insan sensin.
Ve senin gOrmus oldugun, yillar sonra dunyaya gelecek,
benim resulum olacak ve her seyi kendisi icin
yarattigim oglundur. Geldigi zaman dunyaya IsIk
verecektir...."

41.BOlUm

Sonra Allah dedi:"Defol mel'un, benim huzurumdan!"
Sonra $eytan gitti; bunun uzerine Allah aglamakta
olan Adem'le Havva'ya dedi:"Siz de Cennet'ten
cikin ve cezanizi cekin ve umidiniz de yok olmasin,
cunku, ben, soyun $eytan'in egemenligini insan
cinsinin uzerinden kaldiracak sekilde oglunu gonderecegim.
Cunku o gelecek olan, kendisine herseyi verecegim benim
elcimdir."

......ve Melek Mikail onlari(Adem ile Havva) Cennet'ten
cikardi. Bunun uzerine Adem, cevresine bakinarak kapinin ustunde
yazili olan "Allah'dan baska ilah yoktur ve Muhammed
Allah'in Elcisidir" sozunu gordu. Bu nedenle aglayarak dedi:
"Allah'i razi edici olsun ki ey oglum, cabucak gelesin ve bizi
perisanliktan kurtarasin."

42.BOlUm

......
Sonra dediler:"Kimsin sen? Bizi yollayanlara sahitlikte
bulunabilmemiz icin bize soyle."

Sonra Isa dedi:" Ben butun Yahudiyye'de haykiran
ve I$aya'da yazili oldugu gibi. 'Rabb(In) Elcisi icin
yol acin' diye haykiran sesim."
(Not.Kuran'i Kerim'de Saff Suresi-6'da"O zaman
Meryem oglu Isa dedi:'Ey Israil ogullari, muhakkak ben,
benden onceki Tevrat'tan olani dogrulayici ve benden sonra
gelecek ismi Ahmet olan bir resulu mujdeleyici
olarak
size(gonderilmis) Allah'in resuluyum.")

44.BOlUm

"Size diyorum ki, Allah'in elcisi, Allah'in yarattigi hemen her
$eye mutluluk getirecek olan bir nurdur; cunku o,anlayis ve
mu$avere ruhuyla, hikmet ve kudret ruhuyla, korku ve sevgi ruhuyla,
akil ve itidal ruhuyla donatilmistir; rahmet ve merhamet ruhuyla,
adalet ve takva ruhuyla, yumusakliktan, butun diger yarattiklarina
verdiginden uc kat fazla almistir. Ey, onun dunyaya gelecegi
kutlu zaman! Inanin bana, onun ruhunu gorenlere Allah peygamberlik
verdiginden, her peygamber gibi ben de onu gordum ve ona saygi
gosterdim. Onu gorunce, ruhum teselli ile doldu (ve) dedim:
'Ey Muhammed, Allah seninle olsun ve beni ayakkabinin baglarini
cozecek degerde kilsin. Buna ermekle ben de buyuk bir peygamber ve
Allah'in kutsal bir (kul)u olacagim'
Ve Isa boyle deyip, Allah'a Sukretti"

97.BOlUm

Isa dedi:
"Fakat benim tesellim, hakkimdaki her batil
dusunceyi yok edecek ve dini tum dunyaya
yayilip(tUm dunyayi)kontrolune alacak Elci'nin
gelmesindedir. Cunku boyle va'd etmistir.
Allah( C.C.) Ibrahim'e, ve bana teselli veren
onun dininin sona ermeyecek ve Allah tarafindan
el degmeden korunacak olmasidir."

Kahin karsilik verdi: "Allah'in elcisi geldikten
sonra(daha) baska peygamberler gelecek mi?"

Hz.Isa cevap verdi:"Ondan sonra Allah tarafindan
gonderilen gercek peygamberler gelmeyecek ama,
pek cok yalanci peygamberler gelecek; ki ben buna
uzuluyorum. Cunku $eytan Allah'in adaletli hukmuyle
onlari yerlerinden kaldiracak da kendilerini, benim
kitabimi bahane edip gizleyecekler."

Kahin dedi:"Mesih'e ne ad verilecek ve hangi isaretler
onun gelisini ortaya koyacaktir?" Isa cevap verdi:"Mesih'in
adi hayranlik uyandirir cunku Allah ruhunu yaratip da,
goksel bir nur icinde koydugu zaman ona(bu) adI kendisi
vermistir. Allah dedi:"Bekle Muhammed; cunku senin
ugruna cenneti, dunyayi ve yiginlarca yaratigi yaratacagim
iclerinden seni elci yapacagim, oyle ki kim seni
kutsarsa kutsanacak, kim seni lanetlerse lanetlenecektir.
Seni dunyaya gonderecegim zaman kurtulus elcim olarak
gonderecegim, senin sozun gercek olacak. O kadar ki,
gok ve yer dusecek. Fakat senin dinin dusmeyecek.
MUHAMMED O'nun kutlu adidir."

O zaman kalabalik"Ey Allah, bize elcini gonder.
Ey Muhammed, dunyanin kurtulusu icin cabuk gel."

Barnabas incilinden yaptigim bu alintilara burada son
veriyorum.

Bu incilin en az 30 yerinde Hz.Muhammed'le
ilgili Hz.Isa'nin sozlerini bulabilirsiniz.

Bu incil M.S.325'e kadar Hiristiyanlarca serbestce
okunmus, bu tarihten sonra yasaklanmistir.

Vatikandaki italyanca kopyasi, disari cikartilarak
(Bir rahip tarafindan calinarak-1600'lerde)
elden ele dolasmis, 1907 yilinda bu kopyadan
ingilizce baskisi gerceklesmis ve bu baskilar
esrarengiz bir sekilde hemen ortadan kaldirilmistir.
Su anda bu ingilizce kopyalardan biri British Museum'da
digeri de Washinton'da kongre kutuphanesinde olmak
uzere iki adet mevcuttur. washington'daki kopyadan
bir mikro-film kopya yapilip ilk
kez pakistan'da 1979 yilinda "Jesus A Prophet of Islam"
adi altinda baskisi yapildi.

Barnabas Incili'nin italyanca asil kopyasi Viyana'da
Hofbibliotek'tedir.

M.S.325 yilindan sonra Barnabas Incili'ni yasaklayan
degisik tarihlerdeki Papalarin fermanlari(ozellikle
M.S.325-500 yillari arasindakiler) Sansolye Seguier
Kutuphanesindaki B.De Montfaucan(1655-1741)
tarafindan hazirlanmis yunanca elyazmalar katalogunda
anilmaktadir.

Elimdeki tukce tercumesi, bu ingilizce tercumenin
tercumesidir.

Barnabas, Hz. Isa'dan direk olarak dinlediklerini
anlatmaktadir. Paul(Saul) icin "hain" lafini
kullanmaktadir yazilarinda.Hz.Isa'nin degil, onu
ele veren Judas'in carmiha gerlidigini yazmaktadir. 

İncil’de geçen Faraklit kelimesinin Peygamber Efendimize işaret etmediği iddia ediliyor? Bu kelimenin gerçek durumu nedir? 

 

Paraklit veya Faraklit (Yunanca: Parakletos), Hristiyanlık'taki Kutsal Ruh'un, Kitab-ı Mukaddes'in bazı Yunanca tefsirlerinde bazı bölümlerde kullanılan adı. Bununla beraber güncel tefsirlerde Kutsal Ruh ve Gerçeğin Ruhu tabirleri kullanılır.
Paraklit sözcüğü Yuhanna İncili'nin 14:16, 14:26, 15:26 ve 16:7'inci ayetleri ile Yuhanna'nın Birinci Mektubu'nun 2:1 no'lu ayetinde Kutsal Ruh'u anlatmak üzere kullanılmıştır. Sözcük Yeni Antlaşma'nın bazı İngilizce çevirilerinde Tesellici (Comforter) ya da Yardımcı/Tavsiyeci(Advocate) olarak çevrilmiştir. Sözcük antik Yunanca'da mahkemede yardım eden kişi anlamında da kullanılmıştır. Kumran Yazıtları ya da Ölü Deniz Tomarları olarak bilinen metinlerde sözcük Gerçeğin Ruhu olarak geçer(VİKİPEDİ ansiklopedisi).
Cevap 2:
İslamî görüşlere göre Paraklit ismi ile İslam peygamberi Muhammed kastedilmektedir.
Yunanca Parakletos kelimesi en basit anlamıyla "Yardımcı" demektir. Yine Yunanca bir kelime olan Periklutos ise "övülmüş" (İngilizce: praised one) anlamına gelmektedir. İslam peygamberi Muhammed'in isimlerinden biri olan Ahmed de "övülmüş" anlamına gelmektedir. Bu nedenle bazı İslam alimlerince Parakletos sözcüğünün Periklutos ile aynı sözcüktür ve Ahmed ile anlam olarak örtüşmektedir(a.g.y; ayrıca bk. Alusî,XXVIII/86-88; Elmalılı Hamdi Yazır, VIII/12-17).
Yuhanna İncilinden bir âyet: “Mesih: ‘Ben, benim ve sizin Rabb’inize gidiyorum. Ta ki size Tevil’i getirecek olan Faraklit’i göndersin’ dedi.”
Faraklit, hakkın ruhu, hak ile bâtılı birbirinden tamamen ayıran mânâlarına gelir. Evet Allah Resûlü, hakkın ruhudur. Çünkü ölü kalbler ancak O’nun getirdiği hak ile hayat bulmuştur. O insanların hidayete ermesi için kendini feda edercesine bir mücadele vermiştir ki; hak ile bâtılın birbirinden ayrılması, ancak böyle bir mücâdele ve mücâhede sonucu vuku bulmuştur. İşte Hz. Mesih’in haber verdiği bir Faraklit gelmiştir. O da Allah’ın (cc) son elçisi İki Cihan Güneşi Hz. Muhammed (sav)’dir.
Yuhanna İncili bab: 14. âyet 15 ve 16 da şöyle deniyor:
“Eğer beni seviyorsanız, emirlerimi tutarsınız. Ben Rabb’e yalvaracağım ve O size başka bir tesellici, hakikat ruhunu (Faraklit) verecektir; tâ ki daima sizinle beraber olsun.”
Şimdi de sırasıyla şu âyetlere bakalım:
“Faraklit, öyle bir Ruhu’l-Kudüs’tür ki, Rabb O’nu benim ismimle (yani peygamber olarak) gönderecektir. O size her şeyi öğretecek ve benim size söylediklerimi de tekrar hatırlatacaktır.” (Yuhanna, Bab: 14, Âyet 26).
“Faraklit geldiğinde benim için şahitlik edecektir ve siz de bana şahitlik edersiniz.” (Yuhanna, Bab: 15, Âyet, 26-27).
“Ben size hakkı söylüyorum. Benim gitmem sizin için hayırlıdır. Çünkü ben gitmezsem Faraklit size gelmez. Ama ben gidersem O’nu gönderirim.”(Yuhanna, Bab: 16, Âyet, 7).
“Faraklit geldiğinde bütün âlemi, hataları sebebiyle kınar ve onları terbiye eder.” (Yuhanna, Bab: 16, Âyet, .
“Bununla beraber ben size hakikati söylüyorum; benim gitmem sizin için hayırlıdır, çünkü, gitmezsem, Tesellici size gelmez; fakat gidersem, onu size gönderirim. Ve o geldiği zaman, günah için, salâh için, ve hüküm için dünyayı ilzam edecektir. Günah için; çünkü bana iman etmezler. Salah için; çünkü Babama gidiyorum, ve artık beni göremezsiniz. Ve hüküm için; çünkü bu dünyanın reisinde hükmedilmiştir. Size söyleyecek daha çok şeylerim var; fakat şimdi dayanamazsınız. Fakat o, hakikat Ruhu, gelince, size her hakikate yol gösterecek; zira kendiliğinden söylemeyecektir; fakat her ne işitirse söyleyecek; ve gelecek şeyleri size bildirecektir”(Yuhanna, 16/7-13).
Yuhanna’nın bu ayetlerinde “Faraklit/Paraklit” kelimesi, Tesellici, hakikat ruhu ve Ruhü’l-Kudüs olarak tercüme edilmiştir. Bu son ayetler Necm Suresinin “ O, kendi arzusuna göre konuşmaz. Onun konuşması, (Allah tarafından) kendisine vahiy edilen bir vahiyden başka bir şey değildir” mealindeki üçüncü ve dördüncü ayetleriyle tamamen örtüşmektedir.
Yuhanna Arapça tercümesinde de Türkçe’deki ifadelerin aynısı kullanılmıştır(bk. İncilu Yuhanna, el-Eshahu’r-rabi aşer: 16, 26; el-Eshahu’l-hamis aşer: 26; el-Eshahu’s-sadis aşer: 7-8).
“Fakat benim ismimle Babamın göndereceği tesellici, Ruhu’l-Kudüs”(14/26) ifadesinin Arapça versiyonu “ve emma el muazzî er-Ruhu’ellezi yursiluhu ebi bi ismî”; İngilizce’deki versiyonunda ise, “But the Hepler, the Holy Spirit, whom tehe Father will send in My name” şeklindedir(Benim ismimle, benim adıma..).
Türkçe’deki “Tesellici” kelimesi yerine, İngilizce tercümesinde, “Hepler=yardımcı”, Arapça’sında ise, “Muazzî=Tesellici) kelimesi kullanılmıştır.
“Ben Babaya yalvaracağım” cümlesi, Arapça’sında “Atlubu minel ebi= Babadan isteyeceğim”; İngilizce’sinde ise “ I Will pray Thr father” şeklindedir(yalvarmak, istemek, dua etmek). Görüldüğü gibi , üç tercüme arasında çok küçük nüanslardan başka bir fark yoktur.
Cevap 3:
Kuran'a göre Hz. Muhammed'in gelişi Tevrat ve İncillerde müjdelenmiştir: "Bir vakit Meryem oğlu İsâ şöyle dedi: 'Ey İsrailoğulları! Ben size Allah'ın Resulüyüm, önümdeki Tevratın doğrulayıcısı ve benden sonra gelecek bir Resulün müjdecisi olarak geldim ki onun ismi Ahmed'dir'. Sonra o onlara açık delillerle gelince 'bu apaçık bir sihir' dediler." (Saff, 61/6)
Bu âyette "Benden sonra gelecek" ve "Onun adı Ahmed'dir" cümlelerine özellikle vurgu yapılmış ve müjdenin doğruluğuna dair tevafuk penceresinden belgeler gösterilmiştir.
Şöyle ki:
a. "Benden sonra gelecek" anlamındaki "Ye'tî min b'adî" ifadesinin kelime ve harfleriyle birlikte ebced değeri: 611'dir. Ki bu tarih Hz. Muhammed (a.s)in peygamber olduğu tarihtir. Bu tevafuk âyetin manasını pekiştirecek ve o cümlenin kullanılmasının hikmetini ortaya koyacak mahiyettedir.
b. İkinci vurgulu cümle olan "Onun adı Ahmed'dir" mealindeki ifadenin ayetteki Arapça metninde yer alan ilk kelime "ismuhu"nun ebced değeri, 106= 2x53'tür.
ikinci kelime "Ahmed"in ebced değeri ise, 53'tür. Demek ki bu ayette bir taraftan Hz. Muhammed (a.s)in risalet tarihine, diğer taraftan onun Ahmed ismine dikkat çekilmiştir.
c. Ebced değeri 53 olan ve miladî 611'de peygamber olan Hz. Ahmed (a.s)'in söz konusu yapıldığı bu ayet, Kur'an'daki sırası itibariyle de aynı rakamlara işaret etmektedir. Çünkü, bu ayet Kur'an'ın 5169. ayetidir. Bu sayıdan Hz. Peygamberin risalet tarihi olan ve "Benden sonra gelecek" cümlesinin de ebced değeri olan 611'i çıkardığımızda, geriye 4558 rakamı kalır ki, bu sayı "Ahmed" isminin ebced değeri olan 53'ün 86 katıdır. 86 sayısı ise, ayette yer alan "benden sonra" ifadesinin Arapça’sı olan "Ba'dî" kelimesinin ebced değeri olduğu gibi, Hz. Ahmed(a.s)in peygamberlik müddeti (23) ile vefat ettiği zaman ki yaşı (63)nı göstermektedir.
d. Elmalılı Hamdi Yazır, Fatih kütüphanesinde bu mesele ile ilgili bir eser gördüğünü, orada bir papazın İncillerdeki "Faraklit" müjdelerinin, Kur'an'ın bu âyetinde haber verilen "Benden sonra gelecek Ahmed isminde bir peygamberi müjdeleyeci olarak.." şeklindeki müjdesi olduğuna kanaat getirerek müslüman olduğunu ve bu hususa dair bir risale yazdığını belirten ifadelere rastladığını söylemiştir(bk. Yazır, , VIII /16).
e. Bediüzzaman Said Nursi de Hz. İsa(a.s)nın bu müjdesine dikkat çekmekte ve diğer peygamberlerden daha çok Hz. Muhammed (a.s) ile ilgilenmesinin, diğer bazı peygamberlerin Hz. Muhammed(a.s.m)’le ilgili olarak normal bir takım haberler vermelerine karşılık, Hz. İsa (a.s)nın çok kuvvetli bir tarzda "Müjde" şeklinde ondan (a.s) söz etmesinin hikmetini şöyle açıklamaktadır:
-Her şeyden önce, Hz. Muhammed (a.s), Hz. İsa (a.s)'yı, Yahudilerin dehşet verici tekzip ve iftiralarından, onun dinini müthiş tahrifattan kurtarmıştır. Bununla beraber, Hz. İsa (a.s)'yı peygamber olarak tanımayan İsrail oğullarının bir takım zorlukları ihtiva eden şeriatlerine karşılık, Hz. Muhammed (a.s)'in getirdiği şeriatın hükümleri kolay, evrensel ve Hz. İsa (a.s)'nın getirdiği şeriatın prensiplerini de tamamlayacak mahiyettedir. İşte bu sebepledir ki, O çok defa "Alemin reisi geliyor" diye müjde vermiştir( bk. Nursi, Muktubat, 171).
Cevap 4:
Tevrat ve İncil aslen vahiydir. Ancak değişik nedenlerden dolayı bu ilahi kitaplara ilaveler ve çıkarmalar olmuştur. Ayrıca değiştirmeler de yapılmıştır. Ancak göl yerinde su eksik olmaz, kabilinden Son Peygamberden bahseden bazı cümleler, kelimeler de kalmıştır.
Bu konuda yapılan en detaylı inceleme Hüseyin-i Cisriye aittir. Hicri 1261-1327 yılları arasında yaşayan ve anne ile babası ehl-i beytten olan bu Suriyeli alim, söz konusu mukaddes kitaplardan Efendimizle (s.a.v.) Alakalı 114 işaret çıkartmış ve bunları Türkçeye de çevrilen Risale-i Hamidiyyesinde neşretmiştir.
Eski mukaddes metinler arasında en çok tahrif edilmiş olma özelliğini taşıyan Tevratta bile, peygamberimize (asm.) ait şu işaretler vardır: “O, iki binici gördü, biri merkep üzerinde, diğeri deve üzerindeki binicilerdi. O, dikkatle dinledi.” (İşaya xxı, 7)
Burada peygamber İşaya tarafından bildirilen iki biniciden merkep üzerinde olanı Hz. İsa dır (a.s.). Çünkü İsa peygamber, Kudüse bir merkep üzerinde girmiştir. Deve üzerinde olan kişiyle de, peygamber efendimize (s.a.v.) İşaret edildiği açıktır. Efendimiz Medineye girişte devesinin üstündeydi.
Ayrıca İncil tercümelerinde faraklit veya paraklit (perikletos) kelimeleri aynen muhafaza edilirken, yakın zamanlarda basılmış olan İncil tercümelerinde bu kelime değiştirilerek Arapça tercümelerinde “muazzi”, Türkçe tercümelerinde ise “teselli edici” şeklinde verilmiştir.
Hazreti Şuaybın suhufunda, efendimizin ismi müşeffeh şeklinde geçer ki, kelime olarak tam karşılığı “Muhammed” dir. Tevrat ta geçen münhemenna isminin karşılığı da, yine Muhammeddir. (bilindiği gibi Muhammed kelimesinin lügat karşılığı da, “tekrar tekrar methedilmiş” şeklindedir.) Bunların dışında, efendimizin (s.a.v.) İsmi, Tevratta çoklukla “ahyed”, İncilde ise, ”Ahmet” olarak geçmektedir

Bilgiler  
 
Radyo Islam

Radyoyu Dinlemek İçin"Dinle" ye Basınız

 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol